Arkiv

Sök

onsdag 6 januari 2021

2020-listan

Har året varit bra? 
Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg om bokslutet för 2020 så var det ett väldigt blandat år. Men på mitt högst privata plan kan jag verkligen inte klaga. Pandemin satte visserligen stopp för vissa händelser jag sett fram emot såsom min 25-årsfest och min examensceremoni. Men på det stora hela har mitt år varit väldigt fint och det är jag väldigt glad över. 

Höll du några av dina nyårslöften? 

Absolut, skulle säga att jag höll dem jättebra. 


Tror du att 2021 kommer bli bättre/sämre? 

Jag gillar egentligen inte ojämna årtal - mycket konstig åsikt, I know. Men det är klart man har stora förhoppningar på det här året. Men ärligt talat är jag rätt cynisk och tror inte vi kommer se alltför dramatiska förändringar detta år, det blir nog hemmajobb och isolering åtminstone fram till sommaren. Sedan kan jag som sagt inte klaga på 2020 för egen del, men okej, jag hoppas 2021 ger utrymme för någon resa och fler sociala tillställningar. 


Har du förlorat någon kompis detta året? 

Det tror jag inte iallafall? Hoppas inte! Men har ju inte alls träffat lika många kompisar i år, men ändå varit förhållandevis bra på att hålla kontakten och använda digitala lösningar för att kunna ses. 


Vad kommer du sakna från 2020? 

Först och främst, min morfar som gick bort i februari naturligtvis. Och på ett mer lättsamt plan: mig själv som 25-åring - den perfekta åldern om ni frågar mig. Och kanske lite lite att bo mitt i smeten på Drottninggatan. 


Nämn något positivt från 2020.

Mitt 10 veckor långa sommarlov som jag tillbringade i min alldeles egna bil på olika äventyr genom Sverige. Rakt av underbart! 


Vad spenderade du mest pengar på?

Ja, det där lediga, långa sommarlovet tömde ju sparkontot rejält. Utöver det så spenderade jag nog mest på mat och dryck. 


Finns det något du ångrar med 2020?

Tråkigt nog behöver jag skriva samma sak här som 2019. Det jag ångrar är att jag och Erik inte hade någon ordentlig gemensam semester under året. Vi jobbade om varandra och när jag var ledig under sommaren jobbade han som allra mest. Vi skulle verkligen må bra av en vecka eller två helt lediga tillsammans. 


Lärde du dig något nytt under 2020? 

Jag har kommit till insikt med att jag inte alls drömmer om att göra karriär med någon flashig titel, utan att jag drömmer om familj, hus på landet och närhet till en sjö. Att de sakerna jag älskar i livet inte är något jag vill ”unna mig” på semestern, utan ha tillgång till jämt i min vardag. Satsar fullt ut däråt nu - sparkontot för att kunna köpa hus är absolut öppnat! 


Bästa köpet? 

Ehh, min lilla ljusblå Skoda Fabia naturligtvis. Behövs knappt någon mer kommentar, men den har ärligt talat förgyllt mitt liv så otroligt mycket. 


Blev du kär i år? 

Men faktiskt, lite kompiskär i Moa och Sofia efter vår resa till Umeå. Underbara är de! 


Vilka datum från 2020 kommer du alltid att minnas? 

Den 8 februari när min morfar somnade in. 

Den 22 februari när jag åkte Tjejvasan i ösregn med noll spår och stormbyar. 


Vilka länder/städer/platser besökte du? 

Umeå, Sälen, Göteborg, Brommö, Växjö, Lindesberg, Källby. 


Gjorde du något som du aldrig gjort förut? 

Åkte Tjejvasan, blev utsedd till Världens bästa Örebroare, köpte en bil, tittade på en massa klassiska filmer jag aldrig sett och drack livets första Dry Martini bland annat. 


Vad var din största framgång 2020? 

Det måste väl vara att jag tog examen som civilekonom i juni. Stolt och glad för det! Samt att jag kirrade ett roligt jobb i november.  


Största misstaget? 

Gjorde jag några misstag 2020? Säkert, men inget jag kan minnas nu, så förmodligen var det inte så allvarligt. På ett vis kan jag ångra att jag planerade att ha 25-årsfest på sommaren, istället för att bara fira direkt när jag fyllde år i januari - men jag kunde ju inte rimligtvis veta att det skulle komma en pandemi. 


Har du varit sjuk eller skadat dig? 

Nope, aldrig varit så frisk nästan. Antagligen pga all handtvätt och isolering från andra snoriga människor. 


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 

Ledsen över alla roliga saker som blev inställda och och över att inte kunna planera något. Men annars glad överlag. 


Vad önskar du att du gjort mindre? 

Oroat mig över hur allt skulle bli, eftersom allt blev bra. Men oron var ju också det som gav mig lite jävlar anamma och gjorde att jag tog tag i saker, vilket ledde till att allt blev bra i slutändan. Men ja, jag behöver jobba lite på att inte gräva ner mig i min oro när saker inte blir som jag tänkt. 


Hur tillbringade du julen?

Först med firande med Eriks familj helgen innan jul. Sedan kom pappa och hämtade mig den 22:a och så jobbade jag hemifrån familjen den 23:e. När jag stängt ner datorn för dagen klädde vi granen och kokte godis. På julafton åt vi frukost och fick varsin klapp i strumpan, sedan lagade vi mat och vid lunch kom Erik till oss och vi firade för första gången julafton ihop under vårt 7 år långa förhållande. Stort ändå! Sedan flöt det på med Kalle Anka, en solig promenad, Monopol, julklappsutdelning och julgodis. Mysigt! På juldagen tog vi en promenad på Kinnekulle och på annandagen åt vi kalkonmiddag.


Favoritserie i år?

Hjem till jul var ju väldigt mysig. Away gillade jag också. 


Bästa boken du läste i år? 

Les Miserables av Victor Hugo. 


Största musikaliska upptäckten? 

Hahaha, jag lyssnar alltid på samma musik, så den här frågan är inte för mig egentligen. Men jag har lyssnat mycket mer på Queen i år efter att jag såg Bohemian Rapsody. 


Vad gjorde du på din födelsedag 2020? 

Njöt! Alltså verkligen, det var en så bra dag. Innehållandes allt jag önskar. God frukost, paket på sängen, spa, bjudlunch, vin, fika, överraskningar, fina presenter, drinkar och god middag. Underbart! 


Hur skulle du betrakta din stil 2020? 

Jag har väl likt alla andra använt mina myskläder lite väl mycket i och med mycket hemmajobb både med uppsatsen i våras och under hösten på mitt nya jobb. Men i somras tog jag ut svängarna lite mer och använde mina fina kläder, och de första veckorna på Arbetsförmedlingen var jag riktigt nöjd med min kontorsstil. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar