Arkiv

Sök

tisdag 29 december 2020

Bokslut för 2020

 Hej! 

Jag har jullov och ligger på soffan med ett glas bubbel och funderar på hur året 2020 har varit. Ett omvälvande år på många sätt naturligtvis, pandemin har ju satt sina spår, men även andra händelser i mitt privata liv har satt sina spår och påverkat detta år. Mest till det positiva faktiskt. 

2020 var året då jag fyllde 25 år och firade med en otrolig födelsedagshelg med extra allt. Det var året jag skrev en masteruppsats och tog examen från civilekonomprogrammet. Året då jag åkte tjejvasan och köpte en egen bil. Jag tog sommarlov i 10 veckor och fick inte bara ett, utan två nya heltidsjobb under hösten. Jag och Erik flyttade till en helt otrolig ny lägenhet och jag blev utsedd till världens bästa Örebroare. Inte illa pinkat alls! 

Och nu tänkte jag att det börjar bli dags att summera hur det gått med mina årsmål för det här året. Innan det är dags att sätta nya mål för 2021. 

Ledorden för 2020 var dessa och så här har det gått med dem: 

• Självförtroende

Ordet självförtroende handlade egentligen om att jag skulle lämna studentlivet och skaffa ett jobb. För ett år sedan var jag lite ängslig inför det, undrade om jag egentligen skulle klara av det. Nu kan jag bara säga att det har gått kanon. Jag har ju som sagt fått både ett och två jobb och gjort bra ifrån mig på båda ställen. Jag trivs dessutom jättebra i min nya roll som anställd och det är otroligt skönt att få lön och lediga kvällar och helger. 

• Klimatsmart

I januari skrev jag att jag ville äta mer vegetariskt, inte köpa onödiga saker och endast göra resor med tåg. Det här målet fick ju hjälp av faktumet att vi inte kunnat resa alls knappt. Lite minus på mitt bilköp kanske, men den är bensinsnål och behövdes där i början av min karriär då jag pendlade. På matfronten är jag faktiskt nöjd, jag har nästan helt slutat köpa kött hem, och hittat många nya vegetariska favoritrecept. 

• Tema: Klassiker

Ja, mitt viktigaste ledord som jag gått mest in för att uppnå. 2020 var ett klassiskt år i mitt liv och jag har hunnit läsa 8 klassiska böcker, titta på 16 klassiska filmer, dricka 7 sorters klassiska drinkar, och ägnat min tid till att läsa klassiska dikter, baka kakklassiker och laga klassiska maträtter. Dessutom åkte jag ju tjejvasan och fortsatte sedan med Ica-klassikern, vilken jag tyvärr inte fullföjde helt, men ändå... Det här temat har varit så kul! Jag ska definitivt ta med mig ett liknande ledord in i nästa år för inspiration och tips under årets gång. 


Sammanfattningsvis har 2020 alltså gett utdelning på många sätt. Jag har fått vara med om så fina händelser och stora drömmar och mål som gått i uppfyllelse. Trots att 2020 så klart kommer att bli ihågkommet som ett pandemins år, kommer jag också minnas det som ett riktigt bra år fyllt av härliga saker mitt i eländet. Tack för det 2020! Bring it 2021! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar