Arkiv

Sök

fredag 13 november 2020

Fredag den trettonde november

 Hallå i stugan! 

Det är fredag den trettonde idag. November. Bara en månad kvar till lucia. Hurra. 

Jag kom hem från jobbet för en stund sedan och hoppade i pyjamasen direkt. Jag känner verkligen att jag behöver unna mig så himla mycket mys just nu för att hålla humöret uppe. Så den här kvällen ska jag spendera under en filt, med tända ljus, och se någon mysig film. Dröm! I helgen ska jag också mysa, kanske göra någon utflykt och dricka något glas vin. Försöka samla lite energi och njuta av några lediga dagar. 

Jag har börjat ett nytt jobb förresten. För 4 veckor sedan fick jag beskedet att jag fått en tjänst jag sökt, och efter ett litet höstlov mellan jobben började jag mitt nya jobb som administratör på KPMG för två veckor sedan. Jag trivs så HIMLA bra och är så glad att jag fick den här chansen, mitt i brinnande pandemi och dödläge på arbetsmarknaden. 

Nu ska jag fortsätta med mitt mys. Ville bara uppdatera er lite om läget. Och påminna er om att det är helt okej att spendera resten av helgen i pyjamas och kolla på film. November kräver mys, så är det bara. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar