Arkiv

Sök

måndag 31 augusti 2020

Sista augusti

 Men hej! 

Det var längesen! En hel sommar har susat förbi. Och imorgon är det redan september. 

Sådana här övergångsperioder är ju inte min grej alls, jag är rätt vemodig över att sommaren lider mot sitt slut. Att mornarna är kalla, att det är kyligt att gå ut utan jacka och att det är dags att lägga undan sommarklänningar och sandaler och plocka fram ullkappa och höstskor istället. Egentligen gillar jag hösten, det är ju rätt härligt med rödvin, middagar, svampplock, hemmamys och rutiner. Det är bara de här veckorna mitt emellan som jag har svårt för. 

Jag jobbar nu. På mitt nya heltidsjobb som arbetsförmedlare. Är inne på min tredje vecka och pendlar en timme i min lilla Skoda varje dag, kommer hem trött men glad efter roliga dagar fyllda av nya intryck och massor av ny information. Det känns riktigt bra att inte vara student längre. Att få nya kollegor, få starta min yrkesbana och göra något annat än att plugga - och få en lön för mödan. 

Min sommar var en dröm. Ett riktigt sommarlov, ett sånt som jag nog aldrig trodde att jag skulle få i vuxen ålder. Jag hann göra så mycket roliga och somriga saker. Hälsa på kompisar, åka till Västkusten, paddla kanot, tälta med Erik, hänga med min familj och bada massor. Plocka blåbär, hallon, jordgubbar och fläder. Odla, sola och äta massor av god mat. Ja, det var 10 veckor av njut faktiskt. Enkelt och billigt njut - som att gå ut i skogen och plocka en liter blåbär och gå hem och göra en blåbärspaj. Eller att ligga i en hängmatta och läsa. Gå på loppisar och äta goda middagar på en solig balkong eller på en klippa i en solnedgång. 

Och så har jag insett hur bra jag mår när jag får börja eller avsluta varje dag med ett dopp i en sjö eller i havet. Så nu börjar projekt SPARA så jag kan gå till banken och få ett lån och köpa ett litet litet hus vid en sjö. Det vore faktiskt den ultimata lyxen i livet för mig! 

Hejdå! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar