Arkiv

Sök

tisdag 30 juni 2020

Bilägare



När jag var hemma hos familjen för två veckor sedan hände ännu en mycket rolig sak. Jag blev nämligen bilägare till en liten ljusblå Skoda Fabia. Det var en liten slump att det skedde så spontant, jag hade egentligen inte tänkt köpa en förrän i höst när jag ska börja pendla. Men när en bra chans dyker upp måste man ta den. Den här lilla pärlan har redan förgyllt mitt liv ordentligt, då jag helt plötsligt kan åka vart jag vill, när jag vill och inte behöver förlita mig på tågavgångar eller skjuts i sommar. Älskar den! 

Det må kanske låta lite konstigt, men ett mål jag har i mitt liv är att vara oberoende. Jag vill klara mig själv. Absolut ta emot hjälp och stöd av nära och kära när det behövs, men inte vara beroende av vad andra säger om vad jag får och inte får göra i mitt liv. Den här lilla bilen var verkligen ett steg i rätt riktning för att nå det målet. Jag har redan hunnit åka runt till olika stränder, varit på spontansemester och är så nöjd med min lilla bil. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar