Arkiv

Sök

måndag 5 juli 2021

Högsommar, campervan och en ny laxrosa mobiltelefon

Det är sommar igen och det har gått ett halvår sedan jag ens loggade in på den här platsen. Tänk att det fanns en tid då jag skrev här flera gånger om dagen, varje dag. Det känns otroligt avlägset. Det var verkligen en annan tid. 

Å andra sidan var det en tid då jag satte ord på mina tankar och känslor varje dag. Jag kan verkligen sakna den delen. Att skriva. Vara kreativ i både ord och bild, ta foton till inlägg som inte bara ska generera likes eller som glöms bort i mobilens galleri. Jag rensade min gamla mobil nyligen eftersom jag köpt en ny. Förde över tusentals bilder till en hårddisk och funderade på när jag egentligen ska titta tillbaka på alla suddiga selfies och screenshots. Men nu har jag en mobil med fyrdubbelt så mycket minne så nu kommer jag kunna ta bilder i all oändlighet utan att ens behöva rensa. 

En laxrosa mobil har jag köpt. Lite out of character ändå. Men det var en månads leveranstid på en mörkgrå, och tålamod är verkligen inte min starka sida. På tal om tålamod så har jag ändå haft ett stort sådant hela vintern och våren när Erik suttit dagligen på Blocket och letat. Letat och letat efter husbilar, skåpbilar och campervans. Han har scrollat sida upp och sida ner så många gånger, tills en dag i början på juni när han skickade en länk till en annons och mitt tålamod tog slut - så vi åkte och köpte den. 

Så nu kommer sommaren 2021 gå till historien som sommaren då vi köpte en campervan. Vi har hunnit sova i den ett par gånger, och så har vi målat om köksluckor, köpt ett kylskåp (svindyrt!) och inrett med ljusslingor och gardiner. Den är faktiskt himla mysig, och det är något alldeles fantastiskt härligt med tanken på att vi kan åka vart vi vill - och sova över.  

I helgen var vi hos mina föräldrar i Källby. Vi kom iväg lite sent på fredagen, så vi stannade vid en sjö på vägen och sov där. Helt magiskt att vakna till ett morgondopp, och samtidigt vara halvvägs framme. Helgen som gick var också ett strålande exempel på en sommarhelg. Fylld av sol, värme, bad, jordgubbar, helgrillad nyfångad fisk, färskpotatis, pizza och vin. Jag har varit lite dålig på att njuta av årets sommar innan, men efter denna helg är jag alldeles uppfylld av sommarkänslor.  

Jag jobbar två veckor till innan det är dags för semester och då bär det av med bilen såklart. Vi ska åka ner längs Västkusten och hälsa på kompisar, men kanske framförallt reka läget för vart vi ska ta vägen i livet egentligen. För är det något vi båda drömmer om så är det havet - och det börjar kännas som att det dags att ta de drömmarna på allvar snart. 

Tack snälla bloggen för att jag fick skriva av mig såhär en måndagskväll i juli. Nu ska jag fortsätta njuta av sommaren som står i full blom, så får vi se när jag loggar in här igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar