Arkiv

Sök

söndag 1 mars 2020

1 MARS 2020

Februari är till ända och månaden har innehållit SÅ mycket olika saker för min del.

Första helgen hade jag besök av Karolina och Lovisa och vi hade vår tjejhelg med SPA och mys. Sedan åkte jag till Umeå helgen därpå tillsammans med Moa och hälsade på Sofia.

På lördagsförmiddagen när vi precis hade ätit frukost i Umeå ringde mamma och berättade att min morfar hade somnat in väldigt hastigt under natten. En stor chock och sorg, och dessutom bara en månad efter mormors begravning. Sådan saknad!

Sedan har jag och Louise kämpat på med uppsatsen och försökt formulera oss smart under veckodagarna, och helgen efter Umeå hade jag och Erik alla hjärtans-dejt och sedan gick vi på dop för hans brorsdotter.

Förra helgen var det dags för Tjejvasan som jag och Amanda laddat för i nästan ett år - det blev 3 mil i ösregn, motvind och utan spår. 5 timmar tog det för mig - fyfan. Men jag gjorde det! Det var förövrigt helt underbart att vara uppe i Sälenstugan och bara mysa, tur att vi har två skidresor till inplanerade under våren.

I veckan som gått har jag varit på en jobbintervju - det är ju det man måste pyssla med också nu i slutskedet av sina studier. Sedan var jag på tjejmiddag med mina första klasskompisar från uni i fredags och fick veta att en av dem är gravid, så kul! Igår, den 29 februari, njöt jag av att äntligen ha en ledig lördag och på kvällen mötte jag mina nuvarande klasskompisar för en barrunda.

Februari har alltså varit fylld av både sorg och glädje, högtidliga tillfällen och en hel del kompismys.

Men nu är det mars - ska bli kul att se vad den månaden ska innehålla! 

Suddig men glad bild på min målgång i Tjejvasan 2020. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar