Arkiv

Sök

måndag 31 januari 2022

2021-listan

 Har året varit bra? 

Kort svar: Ja. 
Längre svar: 2021 var året då jag badade en gång varje månad vilket jag älskade, jag kunde umgås med många vänner mellan restriktionerna, jag blev Eriks fästmö och Maias gudmor och jag och Erik köpte en campervan som vi åkte runt i hela sommaren. Jag var på det stora hela lugn, glad och njöt av det lilla i livet. 

Höll du några av dina nyårslöften? 

Mina nyårsmål för 2021 var: Hälsans år, ekonomins år och fokus på olika länder och kontinenter. Jag rörde inte på mig alls i närheten så mycket jag skulle vilja. 2021 blev snarare ett väldigt stillasittande år tyvärr. Den bollen vill jag plocka upp igen nu under 2022. Att röra på mig i vardagen, gå promenader och lyfta rumpan ur soffan lite oftare helt enkelt. Ekonomin var jag duktig med under 2021 och jag gjorde många bra val, såg över min strategi och sparade mycket pengar. Bra jobbat Agnes! Målet med länder och kontinenter var ett gemensamt projekt med Karolina och Lovisa, där vi lagade mat från olika länder varje månad och delade med varandra på Facebook. Kul projekt de första 6 månaderna, sedan dog det ut för min del. Men ändå - roligt! 

Tror du att 2022 kommer bli bättre/sämre? 

Jag känner mig hittills väldigt tillfreds med 2022. Det gör mig inget om det fortsätter i lugnt tema, men sedan har jag naturligtvis önskningar och förhoppningar som jag hoppas ska slå in. Jag håller alla tummar och tår för att jag får vara med om några härliga och stora händelser i livet i år. Men annars siktar jag mest på att försöka optimera min vardag - göra varje dag så härlig som möjligt, känns som ett vinnande koncept. 

Har du förlorat någon kompis detta året?

Det är svårt att hålla kontakt under en pandemi tycker jag. Jag var redan innan ganska dålig på att höra av mig digitalt, och gillar mest att träffas. Men det får man inte göra, och det gör tyvärr att det är ganska längesen jag träffade flera gamla bekanta. Men jag tror inte på att förlora vänskaper, jag tror på att var sak har sin tid, och att man absolut kan återgå till att umgås när livet ger möjlighet till det. Så jag hoppas inte jag har förlorat någon vän under 2021. 

Vad kommer du sakna från 2021? 

Helt ärligt talat saknar jag min lilla Skoda Fabia en del, trots att jag nu bytt upp mig till en bättre och större bil. Men Skodan var min allra första egna bil, och den har tjänat mig väl. Nu kör dock min lillebror runt i den istället, och det gör mig himla glad. 

Nämn något positivt från 2021.

Jag har generellt varit väldigt glad under 2021. 

Vad spenderade du mest pengar på?

Känns ju sjukt att säga det, men... bilar. Först ett par kronor på Skodan, sedan på campervanen för att att bygga om, inreda och tanka (haha), och sedan på en alldeles sprillans ny bil under hösten. Bränsle, försäkringar osv. Mååånga tusenlappar gick åt där kan jag säga. Men värt det såklart, frihetskänslan med en bil är allt. 

Finns det något du ångrar med 2021?

Att jag tillät mig själv att bli så stillasittande. Aj, vad min kropp mått dåligt av det. Hela hösten satt jag ner typ hela tiden, både på jobbet och fritiden. Inte bra! 

Lärde du dig något nytt under 2021? 

Jag lärde känna mina nya kollegor lite bättre under året, ett mycket härligt gäng! Jag lärde mig 

Bästa köpet? 

En månsoffa från Granit. Den är som att sitta på ett moln, och gör sig otroligt bra i rummet med öppna spisen. 

Blev du kär i år? 

Att förlova sig i solnedgången med sin stora kärlek under en underbar bilsemester i ett sommarvarmt, otroligt vackert Sverige och sedan fortsätta åka runt och mysa - ja det gör inget dåligt för kärleken iallafall.... <3 

Vilka datum från 2020 kommer du alltid att minnas? 

23 juli 2021 <3 

Vilka länder/städer/platser besökte du?

Norrköping, Sälen, Åre, Göteborg, Källby, Karlstad, Västkusten, Skåne, Mullsjö, Hjo, Östkusten, Mariestad, Gullspång, Vann SPA, Lindesberg, Arboga och Säfsen. 

Gjorde du något som du aldrig gjort förut? 

Vinterbadade. Jag badade för övrigt minst en gång i månaden under hela 2021. En otroligt bra idé. 

Vad var din största framgång 2021? 

Att jag blev Eriks fästmö och Maias gudmor skulle jag säga. Otroliga titlar - bättre än någon befordring på något jobb någonsin! 

Har du varit sjuk eller skadat dig? 

Jag har inte ens haft en förkylning... Inte ett enda spår av sjukdom eller skada. Otroligt, hoppas det håller i sig! 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 

Ett år är så långt och så kort samtidigt. Det är så svårt att jämföra tycker jag, men det jag känner starkt är att jag överlag mått så himla bra de senaste åren. Alltså även inkluderat 2021. Jag lär känna mig själv, förstår vad jag vill prioritera, lägger tid på sådant jag gillar och är tillfreds med relationer, arbetssituation, hem och fritid. Sjävklart finns det saker jag vill ändra på, som jag önskar mer av eller som gjort mig riktigt jäkla ledsen. Men känslan i magen är lugn och glad, och har varit så rätt länge nu. En ynnest! 

Vad önskar du att du gjort mindre? 

Suttit ner. Mer promenader och aktiv vardag coming up 2022. Jag önskar även att jag scrollat mindre på telefonen, och det jobbar jag också stenhårt med nu. 

Hur tillbringade du julen?

Dagarna innan jul var vi hos Eriks mamma. Sedan åkte vi till Säfsen med min familj och åkte skidor över julhelgen. I mellandagarna träffade vi Eriks pappa. Mysig jul! 

Favoritserie under 2021?

Hjälp vi har köpt en bondgård, med Brita och Kalle. 

Bästa boken du läste under 2021? 


Jag.... kommer inte ihåg. Sorgligt. Men tror inte jag lyckades läsa särskilt mycket under 2021. Bara nu i januari 2022 har jag istället läst 4 böcker, så det blir ändring på det här svaret nästa år. 


Största musikaliska upptäckten? 


Tallest Man on Earth. Vi var på konsert med honom på borggården på Örebro slott och det var faktiskt suveränt bra. 


Vad gjorde du på din födelsedag 2021? 


Jag blev väckt av Erik med presenter och god frukost. Sedan kom min familj på besök och vi åt god pasta, drack vin och åt budapestrulle. Mycket mysig dag! 


Hur skulle du betrakta din stil 2021? 

Som en valfri hemmajobbares, dvs mjuka byxor och lite finare överdel haha... Skämt åsido, min stil är samma som alltid - dvs enkla kläder med en kul touch till fest. Vardagar klär jag mig gärna i jeans och polotröja, eller blus och på fest vill jag helst ha en färgglad klänning. Sedan vill jag inte köpa något nytt längre, så jag har inte fyllt på garderoben särskilt mycket på sistone. Jag jobbar med det jag har sedan tidigare helt enkelt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar