Arkiv

Sök

fredag 24 januari 2020

Mina mål och drömmar för 2020

Hej bloggen!

Snart har hela januari flugit förbi och jag har haft fullt upp med att avsluta en termin, påbörja en annan, fylla år osv. Men nu är det dags för en årlig höjdpunkt, nämligen årets mål och drömmar!

2019 bestämde jag mig för att ha några ledord som fick karaktärisera året och det var verkligen ett vinnande koncept för mig. Då hade jag orden modigt, starkt och lugnt. Att tänka på dessa emellanåt gjorde att jag kunde påminna och motivera mig själv att jag vågar göra saker, att jag behöver träna min kropp och t.ex. att säga upp mig från ett jobb jag egentligen inte orkade med. Så det konceptet kör jag vidare på även i år!

Ledorden för 2020 är: självförtroende, klimatsmart och tema: klassiker. 

Självförtroende
Det här handlar om att jag nu läser sista terminen på min utbildning och att jag håller på och söker jobb. Det här är året då jag ska ta examen och lita på min egen förmåga att göra saker praktiskt på en framtida arbetsplats. Jag behöver tro på mig själv i arbetsintervjuer, i mitt CV, och även när jag väl lyckas knipa ett jobb och ska gå dit och börja jobba. Att tro på mig själv känns alltså extra viktigt i år!

Klimatsmart
Ja, alltså det är ju svårt att undgå att många behöver ändra sin livsstil för att bli mer hållbara. Som student är det ganska enkelt för jag har ändå knappt råd att resa, äga eller äta en massa miljöovänliga saker, så jag lever relativt miljövänligt. Men det här är som sagt året då jag förhoppningsvis blir med lön och kanske pendlingsavstånd till något jobb och då vill jag fortsätta göra medvetna val. Sedan har jag och Erik utmanat varandra i att ha ett köpfritt år, äta ännu mer vego och att endast göra resor på marken (med tåg främst).

Tema: klassiker
Här kommer årets roligaste mål! Vi är inne i 20-talet igen och är det något man tänker på när man ser tillbaka på 1920 är det ju hur klassiskt vackert och inspirerande det var. Tanken väcktes när jag i höstas kom på mig själv med att önska att jag hann läsa fler böcker - gärna klassiska sådana. Varför inte ha som mål att läsa mer? Och kanske att se ett par klassiska filmer jag aldrig sett. Laga klassiska recept och dricka klassiska drinkar. Så nu har jag anmält mig till ICA-klassikern och formulerat ett långt dokument med inspiration kring olika klassiker man kan äta, dricka, se, höra och uppleva.

Jag är redan igång med alla mina mål och är så peppad på att fortsätta med detta under hela året!
2020 - bring it on! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar