Arkiv

Sök

tisdag 2 juni 2020

Sista veckan i maj - jobberbjudande och inskickad uppsats

Förra veckan var den sista i maj.

Min bästa månad är slut för i år, men jag har hunnit lukta på alla blommor och vara ute mycket, så det känns inte alltför illa. Maj månad var fylld av olika saker, trötthet och kyla, och hoppig sprudlande glädje. Vi har kämpat på med uppsatsen, skrivit sidvis med analyser, skickat in, fått handledning, skrivit om. Strukturerat om hela texten ännu en gång, suckat, varit övertrötta. Men också - ätit lunch i solen, skålat för att vi snart är klara och för att det blir så himla bra.

Förra veckan var den sista innan inlämning. Och på måndagen fick jag ett samtal: jag har fått ett jobb. Den 17 augusti börjar jag arbeta som arbetsförmedlare. Så himla glad för det. Jag har nojat så mycket, fått så många nej, Corona har inte hjälpt till om vi säger så. Men nu har jag fått ett jobb - men först ett sommarlov. Det löste sig verkligen på bästa möjliga vis. Och i torsdags satt jag och Louise hela dagen och läste uppsatsen från början till slut, sedan var vi i stort sett klara. Lite småfix bara, sedan inlämning i söndags.

Nu är det första veckan i juni.

Jag sitter och läser en annan uppsats som jag ska opponera på. Igår var det högsommar och jag låg på bryggan hela dagen. Nu är det bara läsning och ett endaste seminarium kvar.

På fredag tar jag examen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar